نام کاربر
رمز ورود
برو انصراف
         0

نگارش: 2

اتمام موجودی


دوره های یادگیری مهارت های خلاقیت و فن آوری برای تمامی اقشار و ...

  • طبقه بندی: حذف شده

  • رده سنی از: 5 سال تا: 80 سال

  • بارکد: 2002002001

  • شماره آیتم: Gwk1

برای دیدن تصویر بزرگتر، روی عکس ها کلیک کنید.


کارگاه های مدل ارگانیک (جهت رشد استعدادهای خانواده ها):
برگزاری کارگاههای مختلف در زمینه های گوناگون مانند باستان شناسی، علوم زیستی، نجوم، مهندسی رباتیک، مهندسی مخابرات، بازیافت، جامعه مجازی، بهداشت جسمی و روحی هنر نانو علوم انسانی و غیره ...
اهداف مهم این کارگاهها عبارتند از :
  1. شناسایی استعداد ها و تجربه های موفق برای تشکیل انجمن های آموزشی پژوهشی وفناوری
  2. آموزش ، مشاوره و حمایت از پژوهشگران مستعد در خانواده های علاقمند
  3. به ثمر رساندن ایده ها و خلاقیت ها و ارائه خدمات به پژوهشگران و خانواده های مستعد.
  4. بررسی مشکلات فرزندان پژوهشگران و کمک به رفع آنها ، تهیه امکانات و سرمایه گذاری های لازم .
  5. تقویت ساختار علمی و فن آوری در جامعه ،رشپدو تشویق جوانان خلاق
  6. ارتقای کیفی جایگاه علمی و پژوهشی ایرانیان و افزایش توان علمی فرهنگی خانواده ها

مهارت ها و فعالیت های هر کارگاه بستگی به موضوع مورد علاقه شرکت کنندگان و سطح سنی آنان، متفاوت است.
یک مثال در 5 جلسه:
  • جلسه اول :
    • خطای دید اشیاء یا حیوانات متحرک – شامل چند برگ از تصاویر که ایجاد خطای دید میکند.
    • ساخت موشک وافعی با شیشه آب معدنی – آیا می توان با وسایلی ساده موشک درست کرد؟
    • فرار فلفل – اگر فلفل را روی آب بریزیم بطور یکنواخت پخش می شود اما ...
    • روشن شدن خیار شور – خیار شور هم می تواند روشن شود !
    • حباب سازی عظیم – ساختن چند حباب داخل یکدیگر و حبابهای عظیم چند متری
    • پرواز کیسه چای – چای کیسه ای را به پرواز در آوردیم.
    • گوی بلورین یخی نورانی – گوی بلورینی ساختیم از جنس یخ اما به روشنی یک لامپ
  • جلسه دوم :
    • چاپ گیاهی روی پارچه – تصویر گل بنفشه روی پارچه یا دستمال کاغذی چه زیباست ... !
    • مخلوط رنگها در شیر – جوشش جادویی رنگ ها، چند رنگ متفاوت را در شیر می ریزیم بطوریکه ...
    • آدمک کاغذی – چطور آدمک کاغذی می تواند از طناب بالا برود ؟
    • ساخت ساده ترین موشک – پرواز تا 100 متر!، کاغذ را طوری تا می کنیم که ...
  • جلسه سوم :
    • درخت جادویی - یک درخت کاغذی ظرف 30 دقیقه شکوفه مرده و در عرض 8 ساعت مثل یک درخت کاج رشد می کند!
    • دست مصنوعی – ابتدا شکل دست را می بریم سپس ...
    • ساخت یک موتور ساده (چرخش سیم) – به یک باطری قلمی و سه آهنربای قوی و مقداری سیم از جنس مس یا قلع نیاز داریم.
    • هاورکرافت با CD – CD روی سطح صاف و بدون مانع تا چند متر میتواند جابجا شود.
  • جلسه چهارم :
    • آتشفشان – آتشفشانی زیبا در ظرفی کوچک
    • نردبان چوبها – خطای دید، ده تکه چوب را طوری به یکدیگر متصل می کنیم که با سقوط پیاپی چوب ها احساس میشود بر تعداد چوبها افزوده شده است.
    • پرش درب لوله آزمایش – آزمایشی شیمیایی به وسیله ی سرکه که باعث پرتاب درب لوله آزمایش می شود.
    • میگوی جادویی – دانه های ریزی همانند فلفل که ظرف 24 ساعت زنده شده و تبدیل به میگوی زنده می شوند!
  • جلسه پنجم :
    • تولید برق از گیاهان - روشن شدن لامپ با لیمو : لامپ LED را به وسیله ی لیمو روشن کردیم .بدین شکل که ...
    • آسانسور دانه های برنج – برنج ها در مایع درون لیوان بالا وپایین می رفتند .
    • دندان فیل – این آزمایش شیمیایی احتیاج به فضایی باز دارد .ابتدا دو قاشق آب گرم ویک قاشق آب سرد در لیوانی می ریزیم...
    • پروانه – ساخت پروانه ای کاغذی که به پرواز در می آید.
    • برف مصنوعی – پودری که با آب تبدیل به برف شده و دوباره با فشار دست پودر می شود .
    • باستان شناسی – کشف فسیل از خاکی متفاوت



چه یاد می گیرید؟

    • یافتن علاقه فطری (و نه علاقه اعتباری)
    • تصویر کردن علاقه (و دقیق تر کردن تصویر در طول زمان)
    • عدم فعالیت پرشور = علاقه مجازی یا اشتباه، سردرگمی در نقطه شروع
    • سوال کلید پیشرفت است
    • توانایی یافتن راه حل و استفاده از ابزارهای موجود برای آن
    • توانایی ارزیابی فعالیت خود و تفکیک فرصتها از خطرات
    • کار گروهی و تقسیم کار (مسئولیت پذیری)
    • مدیریت خود و هم تیمی ها
    • تواضع بهینه و متعادل در واگذاری یا انجام بخشهای یک فعالیت
    • استفاده از قدرت بی نهایت مشورت
    • قدرت و تواضع دیدن الگوهای موجود و بومی سازی آنها در فعالیت خود
    • درک اهمیت هم ارز: نحوه رفتار و کیفیت انجام فعالیت با کمیت فعالیت
    • مستند سازی تجربیات و دانش گردآوری شده (بهمراه حدس و خطاها)
    • شرکت در بحث و گفتگوی سازنده (یادگیری مباحثه مفید)
    • بیشتر فعال است.
    • انجام فرآیند آموزش در محیط آموزش وخارج ازآن.
    • بیشتر کارگروهی انجام می دهد.
    • خودش سئول می پرسئ
    • پاسخ سئوالات را خودش می یابد
    • علایق بسیاربه یاد گیری از خودش نشان می دهد.

چه کمکی به جوان می شود؟

    • کمک به جوانان برای برای یافتن مسیر صحیح آموزش
    • آموزش جوانان جهت توانایی گرفتن آموزش مستقل
    • آمزش جوان برای ارزشیابی پیشرفت خودش
    • اهمیت دادن به مهارتهای ارتباطی

چگونه انجام می دهید؟

  • ثبت نام و شرکت در دوره ها!
  • فعالیت در سایت و تولید محتوای مورد علاقه خودتان
  • تشکیل انجمن های تخصصی
  • تعریف پروژه های مورد علاقه صنعت
  • یافتن آینده شغلی در صنعت و بازار مورد علاقه
خانواده باهوش من


MSFدریافت:

محصولات مشابه
بازی های مشابه

صفحات جذاب





تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج‌شنبه 07 مرداد 1400 [08:04]   50   مهدی سالم      جاری 
 سه‌شنبه 14 بهمن 1399 [08:50]   49   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 دوشنبه 13 بهمن 1399 [11:40]   48   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 دوشنبه 13 بهمن 1399 [11:18]   47   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 شنبه 11 بهمن 1399 [04:41]   46   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 شنبه 11 بهمن 1399 [04:38]   45   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:31]   44   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:25]   43   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:20]   42   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [10:17]   41   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:57]   40   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:46]   39   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:34]   38   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:28]   37   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 بهمن 1399 [09:18]   36   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 یکشنبه 23 شهریور 1399 [09:11]   35   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 23 شهریور 1399 [07:25]   34   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 19 شهریور 1399 [05:32]   33   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [11:45]   32   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [07:37]   31   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [06:01]   30   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [05:33]   29   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 شهریور 1399 [05:20]   28   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [07:16]   27   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [07:12]   26   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [05:35]   25   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 16 شهریور 1399 [05:20]   24   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 شنبه 15 شهریور 1399 [12:02]   23   مهسا صفایی      v  c  d  s 
 یکشنبه 02 شهریور 1399 [15:50]   22   مهدی سالم      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 31 تیر 1399 [07:54]   21   علیرضا ذاکری      v  c  d  s 
 یکشنبه 08 تیر 1399 [16:51]   20   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 [17:10]   19   نورصالحی      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 [17:09]   18   نورصالحی      v  c  d  s 
 شنبه 22 خرداد 1395 [10:43]   17   نورصالحی      v  c  d  s 
 شنبه 22 خرداد 1395 [10:38]   16   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 04 اسفند 1394 [10:51]   15   نورصالحی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 06 آبان 1394 [07:16]   14   نورصالحی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 آبان 1394 [10:07]   13   نورصالحی      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [07:34]   12   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [06:54]   11   مهدی سالم      v  c  d  s 
 پنج‌شنبه 30 مهر 1394 [06:52]   10   مهدی سالم      v  c  d  s 
 چهارشنبه 29 مهر 1394 [11:34]   9   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 28 مهر 1394 [12:21]   8   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 28 مهر 1394 [12:15]   7   نورصالحی      v  c  d  s 
 سه‌شنبه 14 مرداد 1393 [12:25]   6   مهدی سالم      v  c  d  s 
 شنبه 03 خرداد 1393 [09:12]   5   مهدی سالم      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 [07:23]   4   سپیده عرب محمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 [07:15]   3   سپیده عرب محمدی      v  c  d  s 
 شنبه 27 اردیبهشت 1393 [13:57]   2   مهدی سالم      v  c  d  s 
 شنبه 27 اردیبهشت 1393 [13:20]   1   مهدی سالم      v  c  d  s