Loading...
 

جشنواره پروژه جوان خانواده باهوش من

1. هیئت أمناء:
1.1. زمان و فکر
1.2. راهنما و داوری
1.3. اسپانسر امکانات و مالی
2. هدف:
2.1. تجاری سازی محصول های مورد نیاز هیئت أمناء (صنعت)
2.2. معرفی، شهرت و شناسایی این جشنواره
3. پروژه ها (مطابق نمونه کلیپ های ارائه شده):
3.1. ساخت محصولات تجاری روبو مکانیک ها:
3.1.1. حشرات ۶ گانه (هزار پا، مارمولک، خرخاکی، عقرب و باربر)
3.1.1.1. شبیه سازی حداکثری دینامیک و مکانیزم های محصولات معرفی شده
3.1.2. دست یا پای مصنوعی
3.1.2.1. حرکت دست و یا پای انسان، بلند کردن لیوان، کشیدن یک وزنه با طناب، فشردن قوطی نوشابه
3.1.3. میمون بندباز
3.1.3.1. حرکت در طول یک یا دوطناب سیمی بطول ۳ متر،
3.1.4. تراکتور شرایط سخت
3.1.4.1. حرکت در شرایط سنگلاخ، گل، باتلاق و تالاب کم عمق
3.1.5. چرخ دنده ها عجیب
3.1.5.1. طراحی چرخ دنده های غیر دایره ای برای مدل سازی حرکت های سیکل غیر یکنواخت
3.2. جذابیت:
3.2.1. پل
3.2.1.1. طول۱۵۰ سانت، عرض ۲۰ سانت، استحکام در ۴ حالت بارگزاری، تکنولوژی ساخت و مواد
3.2.2. هواپیمای همراه پرواز walking glider
3.2.2.1. بدون استفاده از پرتاب یا نیروی محرکه اضافی، فقط اثر Ground effect
4. شرایط:
4.1. جنس: ورق فیبر روکش دار یا چاپی ۲.۷ میلیمتر، موتور DC-3v. ، پین های ۶ تا ۱۸ میلیمتر طبق نمونه
4.2. برش لیزر ، عدم استفاده از الکترونیک
4.3. حداکثر ابعاد محصول: ۳۰*۳۰*۱۵ سانتیمتر
4.4. مدل سازی نمونه های ارائه شده در بند پروژه ها
4.5. قابلیت مونتاژ توسط نوجوانان ۱۰ تا ۱۲ سال
4.6. تهیه راهنمای مونتاژ، انیمیشن مونتاژ
4.7. شرکت در فرآیند طراحی و ساخت نمونه
4.8. خروجی: فایل طراحی و برش لیزر در Autocad, Inverter, Onshape
4.9. در مرحله داوری، مونتاژ توسط چند نفر نوجوان انجام می شود
5. معیارها:
5.1. سادگی طراحی، تولید راحت، مونتاژ ساده
5.2. شبیه سازی حداکثری دینامیک و مکانیزم های محصولات معرفی شده
5.3. خلاقیت و ابتکار طراحی، قیمت تمام شده(سقف ۲۰۰ هزار تومان)، استحکام و کاربری طولانی
5.4. زیبایی، ظاهر، اقتصاد، تکنولوژی، ایمنی و پایداری، دینامیک حرکت طبیعی تر
6. ثبت نام:
6.1. در سایت با هزینه ۲۰۰ تومان
6.2. شرکت در کارگاه توجیهی و آموزشی (نیم روز)
6.2.1. تاریخچه و اصول طراحی خانواده باهوش من، آرشیو ابزار، اتصالات و نقشه های قطعات پایه، مبانی طراحی، استفاده از فیبرها و برش لیزر و نرم افزارها، Tolerances, Clearances
6.3. دریافت کیت اولیه (شامل موتور، پین و مواد اولیه و خدمات لیزر)
6.4. شرکت در کارگاه آموزش یادگیری Onshape، مدل سازی، بروشور ساخت و انیمیشن
6.5. ارائه ایده اولیه(یک ماه) و دریافت تاییدیه و معرفی استاد راهنما
6.6. ساخت نمونه های اولیه (۲ ماه)
6.7. نمونه نهایی و دریافت مجوز ورود به جشنواره ارزیابی
6.8. تست و داوری نمونه ها (۱۵ روز)
6.9. اعلام نتایج

پروژه دانش آموزی چیست؟


در حال ویرایش .....

سیر پروژه ها و تناسب آن با استعداد فطری نوجوان

معلم راهنمای پروژه دانش آموزی جه کسی است؟
و چگونه باید آن را پیدا کرد؟

ارتباط پروژه دانش آموزی و بازار و صنعت:
نحوه پیدایش پروژه
ایده و الگوی اولیه
طراحی اولیه :

نمونه سازی
درک خصوصیات نمونه تجاری و واقعیت های صنعت
اقتصاد و تولید و تیراژ
مواد اولیه، تجهیزات و ابزار و تکنولوژی ساخت
مشتری و سفارشات
نمونه یک پروژه دانش آموزی

یافتن تیم کاری
تخصص های لازم برا انجام و تجاری سازی یک ایده